zondag 29 mei 2011

Thuis in Kathmandu

Alweer ruim een week is voorbij gegaan sinds mijn laatste blog. Hoog tijd voor de volgende!

Mijn bagage is terecht. Na twee dagen in de hitte van Delhi op de luchthaven te hebben gestaan, heeft mijn bagage de weg naar Kathmandu gevonden. Ik heb weer de rest van mijn bagage en Linda heeft haar kaas… Ach, voor iemand die al bijna drie maanden zonder kaas van Klaas heeft moeten leven waren ze nog prima te eten.

Inmiddels heb ik een eigen kantoortje ingericht in het appartement van Linda. Wireless internet om op de laptop te werken, wat kunst aan de muur, een bureau van ruim twee meter voor al mijn spulletjes en net als de baas van Linda een bankje en salontafel met lectuur zodat mensen kunnen wachten tot ik tijd voor ze heb :-)
Behalve in mijn eigen kantoortje voel ik me ook in de rest van Kathmandu redelijk thuis. Als echte Nederlander scheur ik nu op mijn fietsje door de chaos van Kathmandu, en s’nachts maken Linda en ik in de donkere straten de blits met onze Hema fietslampjes.

Naar goed Nepalees gebruik heeft Linda mij als haar man geshowed aan de mensen van het ministerie en het VSO office. Verder ook de VSO collega’s van Linda ontmoet. Erg leuke mensen, heb al met Simone en Linda hardgelopen en ze weten ook hoe ze een feestje moeten vieren. Housewarming of gewoon een biertje drinken, Linda weet ze wel te vinden! Laatst een biertje wezen drinken terwijl de trompettist van UB40 optrad. Zingen kan hij ook! De politie dacht er iets anders over en pakte de kroegeigenaar en het bar personeel op. Kroeg gesloten…? Waarschijnlijk weigerden ze smeergeld te betalen. Naast verkeerschaos, autovrije maan-, dins-, woens-, etc dagen (ook wel bandh’s of stakingen genoemd) en een kakkerlak die in je slaap aan je hand knabbelt is dit óók Kathmandu.

Oh ja, even tussendoor, het parlement heeft gefaald om de grondwet voor de deadline (gister) af te krijgen. De deadline wordt 3 maanden uitgesteld, dat betekent in ieder geval de komende 2 maanden geen bandh’s!

Verder al twee lessen Nepali achter de rug. Wahaa Pharping en Kirtipur jaanus ra ghuhma. Mero lekhu pugyo ra ma roknu!

Koen

1 opmerking:

  1. Gelukkig is je bagage boven water, het klinkt allemaal niet erg efficient. Wel cool dat je gewoon draadloos internet hebt daar, het klinkt ook supergezellig met al die relaxte mensen!
    Groetjes Gabrielle

    BeantwoordenVerwijderen